Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

2024ko Errepideko Garraioaren Ikuskapen Plana, 2023an diseinatu eta aplikatutakoaren kalko bat

Joan den azaroaren 15ean, Garraio Ministerioak 2024ko Errepideko Garraioaren Ikuskapen Plana aurkeztu zion CNTCri. Aste batzuk geroago, urtarrilaren 25ean hain zuzen ere, Autonomia Erkidegoetako Garraioko Zuzendari Nagusien Batzordera bidali zuten. Ikuskapen-programazioan kontuan hartzen dira elkarteek, erakundeek eta partikularrek garraio-administrazioetan ezarritako bitarteko telematikoetan egindako salaketak.

Plan honen helburuak, salgaien errepideko garraioari eragiten diotenak, honako hauek dira:

  • Garraiolarien lanbidean jarduteko bete behar diren baldintzak betetzen direla kontrolatzea, indarrean dagoen araudiaren arabera.
  • Kudeatzailearen gaitasun profesionalaren baldintza enpresek betetzen dutela ikuskatzea.
  • Gidaldiak eta atsedenaldiak ikuskatzea, Espainian errepide bidezko garraioaren sektorean gertatzen diren lanaldien % 3 kontrolatuz, gutxienez lanaldien % 50 enpresen egoitzan kontrolatuz.
  • Takografoaren eta abiadura-mugatzailearen manipulazioak, errepideko kontrolak areagotuz, Auzitegi Gorenaren 2020ko urtarrilaren 15eko 672/2019 epaia betetzeko. Epai horren arabera, takografoaren erregistroak dokumentu ofizialak dira ondorio juridiko-penaletarako, eta ibilgailu baten takografoaren iruzurrezko manipulazioa ezarri zuen dokumentu ofiziala faltsutzeko delitu gisa, simulazio-modalitatean (Zigor Kodearen 390.1.2 eta 392. artikuluak).
  • Gidariaren dokumentazioa:
    • CAP-aren kontrola
    • CAP prestakuntza-ikastaroak emateko baldintzak betetzen direla kontrolatzea, bertaratze-kontrolak egitea ikastetxeek dituzten kontrol biometrikoen bidez, eta ikasgela birtualeko sistemaren bidez eta, hala badagokio, teleprestakuntzako sistemaren bidez emandako ikastaroetan kontrolak egitea.
    • Hirugarren herrialdeetako gidarien ziurtagiriak.
    • Ez-egoiliarrek egindako garraioaren iruzurra kontrolatzea, bai nazioartekoak, bai barrukoak (kabotaje-garraioa), eta, batez ere, postontzi-enpresen aurka egitea.
    • Arreta berezia jartzea arauak hausteko joera handiagoa duten enpresetan.
    • Enpresa handien deslokalizazioa kontrolatzea jarduera ustiatzeko kostu gutxiago duten EBko herrialdeetara, argi eta garbi lehia desleialeko egoera sortzen duena.
    • Benetako sozietate-harremanik ez duten gizarte-antolaketako moduak (lan-kooperatibak) iruzurrez “erabiltzea” kontrolatzea, garraio-enpresei eskatzen zaizkien betebeharrak eta erantzukizunak estaliz.
    • Mugikortasunaren arloko elkarlaneko kontsumorako negozio-arloak kontrolatzea, irabazi-asmoa duten eta bidaiarien nahiz salgaien garraioko zerbitzu profesionaltzat hartu behar diren enpresa-jarduera estaltzen duten iruzur mota desberdinak ezkutatzeko.
    • Berankortasunaren kontrola.
    • Garraioarekin lotutako prezioak eta gastuak kontrolatzea.
    • Zamalanak kontrolatzea.
      2024ko Ikuskapen Planaren testu osoa.
      2024ko jarduera-ildo nagusien laburpena.