Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

44 tonak onartu dira

2025/07/23ko BOEn PJC/780/2025 Agindua argitaratu da, Ibilgailuen Erregelamendu Orokorra aldatzen duena eta gehieneko pisuetan eta neurrietan aldaketak sartzen dituena, baita multzo euro-modularren erabileran eta baimenean ere.

  • Baimendutako gehieneko altuera 4,5 metrora zabalduko da (IX. eranskineko 3.1 atala) honako kasu hauetan:
    • lasto-garraioa,
    • animalia bizien garraioa
    • eta hornitzaileak hornitzea 50 kilometro baino gutxiagoko distantzietan dauden industriei.
    • Horrela, ibilgailuak erretiratzeko auto-ontziei, garabi-ibilgailuei eta garraio konbinatuko edukiontzi itxiei gehitzen zaizkie.
  • Ardatz bakoitzeko gehieneko pisua:
    • 12 Tn ardatz eragilean (lehen 11,5)
      ibilgailu motordunen ardatz tandemean, bi ardatzen «d» tartea 1,00 metrotik beherakoa bada (d < 1,00 m): 12 tona (lehen 11,5 Tn).
    • Atoien edo erdi-atoien tandem triaxiala, distantzia 1,30 metrotik gorakoa eta 1,40 metrotik beherakoa bada: 27 tona (lehen 24 tonatxo ziren).
  • Baimendutako gehieneko masa 44 tonaraino handituko da 5 ardatz edo gehiagoko ibilgailu artikulatuetan eta 2 edo 3 ardatzeko atoia duen 3 ardatzeko ibilgailu motordunez osatutako errepide-trenetan. 2 ardatzeko ibilgailu motorduna eta 3 ardatzeko atoia duten errepideko trenek 42 Tn eraman ditzakete.
  • Ibilgailu artikulatuek edo 4, 5 edo 6 ardatzeko errepide-trenek gehienez ere 2 tona gehitu ahal izango dituzte garraio intermodaleko eragiketetan.
  • Erregai alternatiboen bidez propultsatutako ibilgailuen kasuan, MMAri gehitu ahal izango zaio propultsio-bitartekoaren teknologiak eskatzen duen pisu gehigarria, gehienez 1 Tn erregai alternatiboen kasuan, 2 Tn zero isuriko ibilgailu astunen kasuan.
  • Egurra biribilkian garraiatzearen kasuan, aurrez zehaztutako ibilbideetan, basoaren eta industriaren arteko 150 km-tik beherako distantzian, 52 T-ko BGMra iritsi ahal izango da, 5 ardatzekin eta 57 Tn arte, 6 ardatz edo gehiagorekin; 3 ardatzeko ibilgailuak 32 tonara iritsi ahal izango dira, eta 42 tonara 4 ardatzeko ibilgailuak.
  • Baimendutako gehieneko teknika 44 tonara iristen den ibilgailuetan baimendutako gehieneko masa berriekin zirkulatu ahal izango dute, IAT txartelean idatzi beharrik gabe, aurreikusitako aldizkako IATa igaro arte. Azterketa teknikoko txartela eguneratu ondoren, ibilgailuaren titularrak beste zirkulazio-baimen bat eskatu beharko du, baimendutako gehieneko masa berriak jasoko dituena, ohiko prozedurari jarraituz.
  • Metalezko barrak, habeak, hodiak edo antzeko luzetarako elementuak elementu zatiezinen multzo gisa baino garraiatzen ez dituzten ibilgailuek edo ibilgailu-taldeek 150 cm-tan gainditu ahal izango dute dagokien luzera.
  • Euro modularren multzoen erabilera eta baimena sinplifikatzen da (Eco Combi edo Duo Tráiler multzoak barne). Horien definizioak 6 ardatz-lerro baino gehiago ditu, eta gutxienez 3 modulu, bakoitza bere aldetik dagokion gehieneko dimentsioa gainditzen ez duena eta, guztira, 72 Tn MMA eta 32 m-ko gehieneko luzera gainditzen ez duena (IX. eranskinaren 6. paragrafoa). Multzo horietarako berariazko baimena kentzen da, eta Euro modular multzo guztiak erabiltzeko, Trafikoko Buruzagitza Nagusiak ezartzen dituen zirkulazio-baldintza eta -espezifikazioak bete beharko dira. Multzo euro-modularrak zirkulatzeko ibilbideak, bidearen titularrak ezarritako murrizketak kontuan hartuta, Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratuko dira. Ezin izango dute garraiatu ADRren arabera arauzko arriskua seinaleztatzeko panelak eraman behar dituen salgai arriskutsurik.
  • Agintaritza eskudunek multzo euro-modularretarako emandako baimenak, agindu hau indarrean sartzen den egunean indarrean badaude, indarrean egongo dira agindu honetan ezarritako epean, hargatik eragotzi gabe agindu honetan multzo horientzat jasotzen diren xedapen onuragarrienak aplikatzea.

Agindua 2025/07/24an indarrean sartzen bada ere, ardatz bakoitzeko gehieneko masei eta baimendutako gehieneko masei buruzko IX. eranskineko Bi atalean xedatutakoa hiru hilabetera sartuko da indarrean, hau da, 2025/10/23an, zisterna-ibilgailuak direnean izan ezik, sei hilabetera sartuko baita indarrean, 2026/01/23an.

Aldaketa horiek nazio mailako garraioei bakarrik eragiten diete, ez nazio arteko garraioei. Huaek Europako zuzentarau baten zain geratzen dira.

Ikus pisuen eta dimentsioen aldaketari buruzko CNTCren prentsa-oharra