
Fréjus errepideko tunelaren bigarren hodi berria uztailaren 28an inauguratu zen ofizialki, 2025eko irailaren 1ean Mont Blanceko tunela erabat itxi baino lehentxeago. 12,9 kilometroko luzera eta 8 metroko diametroa izanik, bigarren hodiak Fréjus Europako errepide-tunelik luzeena bihurtzen du.
Tunelaren azpiegitura berriaren ezaugarri nagusiak:
Noranzko bakarreko trafikoaren bereizketa: Hodi bakoitzak zirkulazioa noranzko batean kontrolatzen du, istripu-arriskua murriztuz eta larrialdietarako sarbidea hobetuz.
Kontrol binazionaleko zentroa: Italiako aldean azken belaunaldiko PCC batek kudeatzen ditu aireztapen-, seinaleztapen- eta segurtasun-sistemak bi hodietan.
Segurtasun-babeslekuak: oinezkoentzako 34 ebakuazio-babesleku, 350 eta 400 metro bitarteko tartean, bi hodiei zerbitzua ematen dietenak.
Larrialdiko desbideratzeak: Ibilgailuentzat irisgarriak diren bederatzi trenbide-pasagune daude, larrialdi-zerbitzuek azkar esku har dezaten.
Aireztapen aurreratua: Gaitasun handiko erauzketa-sistemek kea kanporatzea eta istripuetan ebakuazio segurua bermatzen dute.
Suteen aurkako segurtasuna: Suteak itzaltzeko eta kea detektatzeko sistemak instalatzen dira gune osoan, erantzun azkarra emateko.
Mont Blanceko tunela irailaren 1etik (17:00etatik) 2025eko abenduaren 12ra (17:00ak arte) aldi baterako itxi ondoren salgaien garraioaren bolumena handitzea kudeatzen lagunduko duela espero da.