Europako Batzordeari bidalitako presazko gutun batean, IRUk sei hilabeteko grazia-aldia eskatu zuen EB osoan, errepidez garraiatutako merkantzien inportazioen aduana-kontroleko sistema berria (ICS2, 3. bertsioa) aplikatzeko, ohartaraziz asaldura handiak zeudela lurreko kanpo-mugetan 2025eko irailaren 1etik aurrera.
Errepideko garraioko operadoreek sarrera-deklarazio laburtua (ENS) aurkeztu beharko dute irailaren 1etik aurrera, ICS2 erabiliz.
Estatu kideen inplementazioan izandako atzerapenen jakitun, Europako Batzordeak derrigortasuna atzeratzeko aukera eman die. Emaitza egoera zatikatua da: estatu kide batzuk prest daude, eta beste batzuek, berriz, atzeratu egin dute.
Desberdintasun horrek nahasmendua sortzen du operadoreen artean. Enpresa batek bere egoitza eskaera atzeratu zuen herrialde batean badu ere, bere salgaien jatorria egiaztatu behar du EBn sartzeko. Batzordearen arabera, sarrera ICS2 aplikatzen duen estatu kide baten bidez egiten bada, ENS sistema berrian erregistratu behar da.
Apirilaren 1ean sartu zen ICS2ren erabilera EBn hirugarren herrialdeetatik sartzen diren edo EBtik hirugarren herrialdeetara igarotzen diren merkantzien segurtasun-adierazpenetarako, eta iragan abuztuaren 31n amaitu zen trantsizio-aldia, ICS2ren adopzioa jada derrigorrezkoa denean, Europako Batzordeak beste graziazko aldi bat eman ezean. Segurtasun-adierazpen horiek, gaur egun Erresuma Batura doazen merkantzientzat indarrean daudenak, garraiolariak edo hirugarren batek (zerbitzua ematen duen enpresa batek) prestatu behar ditu, eta aduana-agintariei aurkeztu/entregatu behar zaizkie EBko mugara iritsi baino ordubete lehenago arte, sarrera-mugan beharrezkoak ez diren blokeoak saihesteko. Neurri hori indarrean zegoen airerako eta itsasorako, eta orain errepidez eta trenbidez garraiatzen da nahitaez, eta horrek nazioarteko milaka operadore logistikori eragiten die.