Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Nekatuta kontratu nahasiekin eta berandu ordaintzen dizutelako? Hau interesatzen zaizu


PLENCO DLTz hitz egingo dizuegu, garraio-kontratuak digitalizatzeko berrikuntza-proiektuaz. Paperei eta garraio-kontratuetako gaizki-ulertuei agur esan nahi die: horrelakoa da dena alda dezakeen eta berankortasuna murriztu dezakeen proiektua.

Garraio-kontratuei lotutako arazoak beti berdinak dira:

.- Kontratuak ez daude argi, edo ezin dituzu ikusi ere egin.
.- Azken orduan baldintzak aldatzen zaizkizu.
Eta gainera, berandu ordaintzen dizute, ez dizute ordaintzen eta ezin duzu asko egin…
Imajinatzen duzu noiz kobratuko duzun bidaia hasten duzun bakoitzean ezagutzea? Epe barruan kobratzea, eta bestela, automatikoki detektatzea eta ofizioz jardutea? Eta horretarako konpromisoa hartzen dutela aldez aurretik dakizuen enpresekin lan egitea?

Bada, hori da PLENCO DLT proiektuak bilatzen duena, non gure kolaboratzaile Grupo Igarlek parte hartzen duen beste enpresa eta zentro teknologiko batzuekin batera.

Zertan ari dira?
Plataforma digital bat sortu dute, garraiolarien, kargatzaileen eta operadoreen artean dauden akordioetatik abiatuta, bidaiaren jarraipena egiteko gai dena jaiotzen denetik ordaintzen den arte. Dena erregistratuta geratzen da, ezin da manipulatu eta edozein alderdik, eta haiek bakarrik kontsulta dezakete unean bertan. Plataforma horrek kontratu digitalak (Smart contracts) erabiltzen ditu ordainketa-epeak kalkulatzeko eta noiz ez diren betetzen detektatzeko, ofiziozko jarduketak hasteko.

Garraio-kontratuetan ordainketa betetzeari ekiteko modu automatikoa, segurua eta legezkoa da. Paperik gabe. Istilurik gabe. Eta berme guztiekin.

.- Abantaila nagusiak
.- Kobratuko duzula ziurtatzen duzu
Dena zalantzarik gabe sinatuta eta erregistratuta dagoenez, berankortasuna murrizten da. Inork ezin du zoroarena egin ordainketekin, ezta datekin jolastu ere, dena erregistratuta baitago eta ezinezkoa baita aldatzea.
.- Ordainketa-erreklamazioa sinplifikatu egiten da, datu fidagarriak baititu.
Dena argi eta legezko geratzen da
.- Adosten dena modu digitalean gordetzen da eta ezin da aldatu.
.- Legez balio du.
Paper gutxiago eta dena azkarrago
Ordainketaren kudeaketa automatizatuta geratzen da.
Ahaztu mezuak, paperak edo deiak trukatzeaz.
Dena automatikoki egiten da, eta alderdi guztiek ikusten dute.
Epeak benetako datari dagokionez eta ez da ordainketa erreklamatu behar
Ordaintzeko epea hurbiltzen bada, bi aldeei jakinaraziko zaie.
Eta eperako duzun data da kontatu behar duzuna.
Gaizki-ulertuak eta eztabaidak saihesten ditu
Dena erregistratuta dagoenez eta gardena denez, arazoren bat izanez gero, badakigu nork egin zuen zer eta noiz.
Sistema hau blockchain izeneko teknologia seguruan oinarritzen da (bankuek edo kriptomonetek erabiltzen dutena, adibidez).
Gaur egun, sistema hori probatu dute benetako kontratu elektroniko arrakastatsuekin, eta proiektua ixteko azken fasean dago. Hurrengo urratsa logistika-sektoreko enpresa guztietara hedatzea eta merkaturatzea izango da.

Nortzuk daude proiektuaren atzean?
PLENCO DLT proiektua garatzeko sortutako lantaldea MLC-ITS EUSKADI Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak, ALIA Aragoiko Kluster Logistikoak, Igarle Taldeak, Wimbitekek eta Baturak osatzen dute.