Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Konfigurazio euro-modularrean zirkulatu ahal izateko ibilgailu-taldeek bete behar dituzten segurtasuneko baldintza teknikoak

Urriaren 23ko BOEn, halaber, Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren 2025eko urriaren 21eko Ebazpena argitaratu da. Ebazpen horren bidez, ibilgailu-multzoek Espainiako bide eta lur publikoetan konfigurazio euro-modularrean zirkulatzeko moduan zirkulatu ahal izateko bete behar dituzten baldintza teknikoak ezartzen dira, zirkulaziorako egokiak direnak eta erabiltzaileen trafiko orokorrari irekita daudenak. Atzora arte, multzo euromodular horiek Trafikoko Buruzagitza Nagusiaren baimen espezifiko bat behar zuten zirkulatzeko, baina gaurtik aurrera ez dute baimen berezi hori beharko.

Baimendutako euro-moduluko konfigurazio motak.
1. paragrafoan konfigurazio mota horretarako ezarritako definizioa betetzen duen edozein konfigurazio euro-modular onartuko da. Abenduaren 23ko 2822/1998 Errege Dekretuaren bidez onartutako Ibilgailuen Erregelamendu Orokorraren IX. eranskinaren definizioak. Ondorio horietarako, aipatutako 1. paragrafoan xedatutakoaren arabera. Definizioak definizio, modulutzat hartuko da konfigurazio mota horretarako erabil daitezkeen ibilgailu-motetako batekin bat datorren edozein ibilgailu motordun, atoi edo erdi-atoi, diaboloak edo «dolly» izenez ezagutzen diren atoi bihurtzaileak barne, bosgarren gurpileko akoplamendua dutenak, atoi bihurtzeko erdi-atoiari eusteko.

Ikusteko, seinaleztatzeko, ohartarazteko edo arrisku-egoerak prebenitzeko eremuari dagozkion akoplamendu-gailuen eta segurtasuna hobetzeko gailuen baldintza teknikoak.
Multzoak eta bere moduluek abenduaren 23ko 2822/1998 Errege Dekretuaren bidez onartutako Ibilgailuen Erregelamendu Orokorraren 5. artikuluan eta I. eranskinean jasotakoa bete beharko dute, eta honako hauek izan beharko dituzte:

– Esekidura pneumatikoa edo baliokidea ardatz eragileetan.
– Angelu hilaren ispiluak edo detektagailuak.
– Erreia bertan behera utzi dela ohartarazteko edo mantentzeko laguntza emateko sistema.
– Larrialdi-egoera bat automatikoki detektatzeko eta ibilgailua balaztatzeko sistema aktibatzeko gai den sistema, talka bat saihesteko edo arintzeko.
– Egonkortasuna kontrolatzeko sistema elektronikoa.
– Ibilgailu eragileak homologatuta egon behar du 72 tonako gehieneko masa bateraturako. Ibilgailuen azterketa teknikoko txartelean, teknikoki onargarria den multzoaren gehieneko masa-balioa zirkulazioan dagoen multzoak daraman karga-masaren balioa baino handiagoa izan behar da. 72 tonatik beherako gehieneko masa-balioarekin homologatuz gero, ibilgailu eragile horrek ezingo du zirkulatu dagokion homologazio-balioa baino gehiagoko guztizko gehieneko masa duen multzo euromodular baten zati gisa. Atoiontzi gisa jarduten duen ibilgailu eragileak homologatutako eta instalatutako akoplamendu-gailu bat izan beharko du, martxan jartzen den multzoaren guztizko masaren berdina edo handiagoa den gehieneko multzo-masa bermatzeko baldintzetan, 55. zenbakiko JAEE Erregelamenduan ezarritako betekizunen arabera.
– Ibilgailu eragilea eta O4 kategoriako bitarteko ibilgailuak atoiontziak izango dira, eta, beraz, atoian eramateko ekipamendu elektriko, pneumatiko eta mekaniko egokia izan beharko dute.
– Erabilitako bitarteko O4 kategoriako ibilgailuek homologatuta egon beharko dute atoiontzi-edukierarekin. Atoian eramateko gaitasunik ez duten ibilgailuak badira, edukiera ibilgailua eraberrituz legeztatu beharko da.
– Multzoaren ibilgailu eragileari oro har eskatuko zaion gutxieneko potentzia 5 Kw izango da multzo euro-modularraren kargako gehieneko masa tona bakoitzeko. Gutxieneko potentzia hori 1 kw handituko da kargako gehieneko tona bakoitzeko, % 5etik gorako malda eta luzera duten tarteetan zirkulatu ahal izateko, eta kilometro 1, hurrenez hurren, baldin eta multzoak guztizko gehieneko masa 42 tonatik gora zirkulatzen badu. Nolanahi ere, multzoko ibilgailu motordunaren titularrak abioa bermatu beharko du.

Zirkulazio-baldintzak.
1. Multzoak V-2 argi-seinaleak edo argi anbarraren distirak igortzen dituzten gailuak izan beharko ditu, haren aurrealdearen eta atzealdearen goiko muturretan kokatuta, bai eta V-6 seinalea, ibilgailu luzearena, V-23 bereizgarria, haren ingurua seinaleztatzekoa, eta Ibilgailuen Erregelamendu Orokorrak salgaiak garraiatzen dituzten ibilgailuentzat nahitaezkotzat jotzen dituen gainerako seinaleztapen-gailuak ere.
2. Zirkulazioaren bi noranzkoetarako galtzada bakarreko bide konbentzionaletatik, argi laburrak piztuta edo eguneko zirkulazioko argiak eramango dituzte.
3. Zirkulazioaren bi noranzkoetarako galtzada bakarreko errepide arruntetan zirkulatzea eten beharko dute, eta bidetik irten beharko dute, baldin eta, beren ibilbideko errepide-zatietan, zirkulaziorako arriskutsuak izan daitezkeen fenomeno meteorologiko kaltegarriak badaude, eta, nolanahi ere, ikuspena 150 m-koa ez bada, gutxienez, aurrerantz zein atzerantz, edo Estatuko Meteorologia Agentziak aktibatuta badu meteorologia-abisua, muturreko arriskuagatik: maila gorria haizeagatik, multzoa kargarekin edo maila laranjarekin zirkulatzea, kargarik gabe zirkulatzea, maila laranja edo gorria elurte edo euriaren kasuan, bai kargarekin zirkulatzea, bai hutsean zirkulatzea.
4. Zirkulazioko gehieneko abiadura azaroaren 21eko 1428/2003 Errege Dekretuak onartutako Zirkulazioko Erregelamendu Orokorraren 48. artikuluan ezarritakoa izango da kamioientzat, traktokamioientzat, furgonetentzat, 3.500 kg-tik gorako baimendutako gehieneko masa duten autokarabanentzat, ibilgailu artikulatuentzat, atoidun autoentzat eta gainerako ibilgailuentzat.
5. Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren urteko ebazpenak ezartzen dituen zirkulazio-murrizketak errespetatuko dira. Ebazpen horren bidez, 7.500 kilogramotik gorako zirkulazio-neurri bereziak ezartzen dira salgaiak oro har garraiatzen dituzten ibilgailu-taldeentzat.
6. Zirkulazioaren bi noranzkoetarako galtzada bakarreko bideetan zirkulatzen ari direnean, ezin izango dituzte hartu zirkulazioaren kontrako noranzkorako erreiak, orduko 45 km baino gehiagora doazen ibilgailuak aurreratzeko. Gainera, zirkulazioaren noranzkoa dela-eta galtzada bikoitza duten bideetan, ezin izango dira aurreratu % 4ko edo gehiagoko maldak dituzten arrapalak, ezta neurri handiko bidezubiak (150 metro baino gehiago) eta tunelak ere.
7. Garraiatu beharreko zama zamatu egin beharko da, zirkulazioak irauten duen bitartean zama horren desplazamendua eragozteko moduan, eta horrek multzoen egonkortasuna arriskuan jarriko du.

Indarrean sartzea: 2025/10/23.