Skip to main content
C/ Portu-Etxe 9-1º, 20018-San Sebastián 943 31 67 07 guitrans@guitrans.eus

Nazioarteko garraioa egiten duten ibilgailuetan, zein da lehen belaunaldiko takografo adimendunaren ordez bigarren belaunaldiko takografo bat jartzeko gehienezko epea?

Gogorarazten dugu takografoa aldatzeko derrigortasunak nazioarteko garraioa egiten duten ibilgailuei BAKARRIK eragiten diela gaur egun. Horrela, lehen belaunaldiko takografo adimenduna instalatuta duten ibilgailuek (2019ko ekainaren 15etik aurrerakoak) bigarren belaunaldiko takografoa jarri beharko du 2025eko abuztuaren 20a baino lehen.

Gidarientzako erretiro aurreratua: argitaratutako Dekretuak erretiro-adina zein sektorek aurreratuko duen zehazteko prozedura ezartzen du

Maiatzaren 8ko BOEn maiatzaren 27ko 402/2025 Errege Dekretua argitaratu da. Bertan, prozedura arautu eta espezifiko bat ezartzen da, aldez aurretik zehazteko zein kasutan den bidezkoa Gizarte Segurantzaren sisteman erretiro-adina aurreratzea koefiziente murriztaileen bidez, lanbide-jarduerek aparteko nekagarritasun-, toxikotasun-, arriskugarritasun- edo osasungarritasun-baldintzak dituztenean, erikortasun- edo heriotza-indize handiekin. Azaroaren 18ko 1698/2011 Errege Dekretua ordezten du, eta berariaz indargabetzen du.

Zer arautzen du prozedura berri honek?
Prozeduraren xedea da, aldez aurretik, okupazio jakin batean erretiro-adin arruntari koefiziente murriztaileak aplikatzea justifikatzen duten baldintza nahikoak dauden ebaluatzea. Aurreko ereduan ez bezala, arauak izapidetze egituratua, digitala eta kolegiatua ezartzen du, non adierazle teknikoak, epidemiologikoak eta laboralak aztertzen diren.

Prozedura berriaren gakoak

1. Eskaera bateratua eta mugatua

Honako hauek bakarrik hasi ahal izango dute prozedura:

  • Ordezkaritza handieneko enpresa-erakundeak eta sindikatuak (besteren konturako langileak).
  • Autonomoen elkarte profesionalak eta ordezkaritza handieneko enpresa- eta sindikatu-erakundeak (norberaren konturako langileak).
  • Administrazio publikoak, ordezkaritza handieneko sindikatuekin batera (enplegu publikoa).
  • Gizarteratze, Gizarte Segurantza eta Migrazio Ministerioa, salbuespenez eta arrazoituta.

2. Izapidetze elektronikoa eta oinarritua

Eskaerak bide elektronikoz soilik aurkeztuko dira Gizarte Segurantzaren Antolamenduko Zuzendaritza Nagusian (GOSS), eta honako hauek jasoko dituzte: kolektiboaren identifikazioa (EJSN – Jarduera Ekonomikoen Sailkapen Nazionala – eta AKZ – Okupazioen Sailkapen Nazionala –), egindako eginkizunak eta lanaren izaera nekagarri edo arriskutsuaren justifikazio teknikoa.

3. Ebaluazio teknikoa ebidentzia estatistikoarekin

GOSSek erikortasunari eta hilkortasunari buruzko txosten bat egingo du, beste kolektibo batzuekin alderatuko diren adierazle objektiboetan oinarrituta (ezintasunak, baja luzeak, heriotzak). Txosten hori Laneko Segurtasun eta Osasunerako Institutu Nazionalari eta Laneko Ikuskaritzari igorriko zaie, eta, enplegatu publikoen kasuan, baita Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioari ere.

4. Ministerioen arteko Ebaluazio Batzordea

Ebaluazio Batzordea ( 206.3 GSLO). Ministerio eskudunek eta gizarte-eragile adierazgarrienek osatuko dute, eta txosten bat egingo du, koefiziente murriztaileak onartzen dituen errege-dekretu berri bat onartzeko legegintza-prozedurari hasiera emateko.

5. Entzunaldia eta azken txostena

Interesdunen parte-hartzea bermatzen da, eta alegazioak aurkeztu ahal izango dituzte behin betiko ebazpena eman aurretik.

DGOSSek ebazpena emango du, eta honelakoa izan daiteke:

  • Estimatorioa: koefiziente murriztaileak aplikatzeko errege-dekretu berri bat proposatuko da.
  • Ezestekoa: baldintza objektiborik ez izateagatik edo lan-ingurunea egokitzeko aukerarik ez izateagatik. 4 urte igaro ondoren, beste eskaera bat egin daiteke.

Koefiziente murriztaileen araubide juridikoa
Aitortutako koefizienteei esker, erretiratzeko ohiko adina jaitsi ahal izango da, baina inoiz ez 52 urtetik behera. Aurreratutako denbora pentsioa kalkulatzeko baino ez da kotizatutzat jotzen. Berariaz debekatzen da jarduera bera mantentzearekin bateragarria izatea.

Gainera, nahitaezko kotizazio gehigarri bat ezarriko da, proportzionala enpresaren eta langilearen artean edo autonomoaren esklusiboaren artean, Estatuaren Aurrekontu Orokorren Legean zehaztuko dena.

Berrikuspena eta irismena
Koefizienteak 10 urtean behin berrikusiko dira, koefizienteak justifikatzen dituzten baldintzek bere horretan dirauten egiaztatzeko. Berrikuspen horrek ez die eragingo aldatu aurretik jarduera egin dutenei. Arauak ez du atzeraeraginezko izaerarik eta ez die eragiten arau espezifikoek (itsasoa, meatzaritza, hegaldia…) aitortutako koefizienteak dituzten kolektiboei.

Genero-dimentsioa eta lanbide berriak
Xedapen nabarmenetako bat erakundeen arteko lantalde bat sortzea da, nekagarritasunaren genero-dimentsioa aztertzeko, arreta berezia jarriz okupazio feminizatuetan, ezbehar-tasa handirik gabe ahalegin fisiko handia egiten baitute adin jakin batetik aurrera. Europan ere analisi konparatua egitea aurreikusten da.

Indarrean sartzea eta ondorioak
Amaitzeko, kontuan hartu behar da aipamena amaitzen zaion errege-dekretua 2025eko ekainaren 17an jarriko dela indarrean, eta araututako prozedurari dagokionez, jada aipatutako Ebaluazio Batzordea sortzeko baterako ministro-agindua indarrean sartzen den egun berean izango dituela ondorioak.

Mowiz Truckek eta Repsolek aparkaleku seguruak bultzatu dituzte

Mowiz Truckek kamioientzako aparkaleku eta atsedenerako zortzi plataforma eraldatuko ditu, Repsoleko zerbitzuguneen ondoan kokatuta daudenak, Aparkaleku Seguru eta Babestuak (ZESP) izateko. Horri esker, kamioientzako 450 aparkaleku seguru berriak izango dira gutxi gorabehera. Akordioa Mowiz Truckek Repsoleko espazio horiek alokatzean datza. Mowiz Truckek bere gain hartuko du zerbitzu berriak, segurtasun-sistemak egokitzea eta ezartzea, eta bere plataforma teknologiko guztiak ezartzea, bi enpresek ohar baten bidez jakinarazi dutenez. Horrela, aparkalekuek, besteak beste, sarbideak kontrolatzeko sistemak, aurretiko erreserba, ibilgailuen trazabilitatea eta zaintza aktiborako neurriak izango dituzte; horiek guztiak konpainiaren app-an integratuta egongo dira. Gainera, Solred, Repsolen ordainbideen eta fidelizazioaren enpresa, Mowiz Truckeko aparkaleku-sarean sartuko da ordainketa modu onartu gisa, eta horrek erraztu egingo die flotei eta metodo horiek ohiko eragiketetan erabiltzen dituzten profesionalei. Era berean, bi konpainiek zabalik utzi dute beren lankidetza handitzeko aukera, aparkaleku seguruen beste kokapen estrategiko batzuk bilatzera, azpiegitura mota horiek digitalizatzen eta babesten jarraitzeko.

Garraioan ordaintzeko batez besteko epeak 60 egunetik gorakoak dira oraindik

Fenadismerrek hilero egiten duen Espainiako errepide bidezko garraioaren sektoreko berankortasunaren eta ordainketen Behatoki iraunkorraren apirileko datuek berresten dute joera positiboa dagoela azken urteetako ordainketa-epeen murrizketan, eta azken hilabetean berriz ere 62 egunekoa dela batez beste, hau da, 2021ean baino 20 egun gutxiago batez beste, orduan onartu baitzen errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren aurkako zehapen-araubidea. Martxoan batez beste 63 egun izan ziren.

Enpresa kargatzaile eta bitartekarien % 54k berankortasunari buruzko legeria urratzen jarraitzen dute, hau da, 60 egunetik gorako ordainketa-epeak dituzte, nahiz eta kasuen % 80an gehiegizko ordainketa-epeak arinak izan, hau da, 60 eta 90 egun artekoak, eta ez-betetzeak dituzten enpresen % 6k oraindik 120 egun ordaintzen dituzte. Berankortasunaren hobekuntza horren ondorioz, 2021aren amaieran berankortasunaren aurkako zehapen-araubidea onartu zenetik ordainketa-epeak 20 egun murriztu dira batez beste.

Garraio-zerbitzuak ordaintzeko gehien erabiltzen diren ordainbideei dagokienez, ordena horretan jarraitzen dute transferentziak ( % 70), konfirmingak ( % 26), ordaindukoak ( % 4) eta txekeak (< % 1).

2023an, urteko batez bestekoa 69 egunekoa izan zen; 2022an, 74 egunekoa, eta 2021ean, 83 egunekoa. Urte horretan, errepideko garraioaren sektoreko berankortasunaren arloko zehapen-araubidea onartu zen, eta horrek ordainketa-epeak ia % 20 murrizten lagundu du bi urte horietan.

Garraio-baimenak berritzea 2025ean: Ekaina

Post fijado

Zure NAN/IFKa 4an amaitzen bada, 2025eko EKAINEAN ikus-onestea dagokio.

Bi urtean behin bezala, zerbitzu publikoko garraio-baimenaren titularrek 2025ean izapidetu behar dute baimen hori berritzea, eta horretarako organo eskudunaren aurrean egiaztatu behar dute baimena emateko eskatzen diren baldintzak betetzen dituztela. Bisatua dagokion hilabetearen barruan eskatu behar da, NANa edo IFKa amaitzean, eta Administrazioak baliozkotu egiten du baimenaren titularrak behar bezala jarraitzen duela. Sinadura digitalari dagokionez, indarrean egon behar du. Sinadura digital ezagunenak IZENPE, NAN digitala eta Diruaren eta Zerga-zigiluaren Fabrika Nazionalak jaulkitakoa dira. B@KQ baliogabea da.

Gogorarazten da, 1055/2020 (EB) Erregelamenduan xedatutakoaren arabera, nazioarteko garraioa egiten duten 2,5 eta 3,5 tona arteko BGMko ibilgailuen titularrek gaitasun profesionalaren baldintza betetzen dutela eta 2019ko otsailaren 21etik indarrean dagoen 70/2019 Errege Dekretuan ezarritako funtzioak betetzen dituen kudeatzaile bat izan beharko dutela.

Elkarteak dagokion informazio-zirkularra bidaliko du unean-unean, izapidea egiteko eskatutako dokumentazioarekin batera. Elkarteak garraio-baimenak berritzeko izapideak egitea nahi izanez gero, aldez aurretik ordezkaritza korporatiboa berritu beharko du 001-K ereduaren bidez. Kontuan hartu beharreko beste alderdi garrantzitsu bat da ziurtagiri digitalak indarrean egon beharko duela berritzeko eskaera aurkezten den unean.

Formatu fisikoko garraio-baimenak desagertu egin dira.
MITMSen Garraio Enpresen eta Jardueren Erregistro Publikoan kontsulta ditzakezu baimen berrituak.

Informazio gehiago: Gestio Departamentua, 943-316707, luz. 4.

Hirugarren herrialdeetako gidari-ziurtagiria, zein da zure formatua eta balio-epea?

Salgaien errepide bidezko nazioarteko garraio publikoko jarduera egiteko gidari-ziurtagiriak 2 urteko balioa du, eta 1072/2009 (EE) Erregelamenduaren III. eranskinean ezarritako ziurtagiri-ereduari egokitzen zaio. Gidari-ziurtagiria enpresa garraiolariarena da, eta hark berehala itzuli beharko dio ziurtagiria ematen duen organoari.
gidaria eta haren kopia autentikoa, baliozkoa izateari utzi bezain laster eta, bereziki, gidariak enpresan baja hartzen duenean edo, edozein administrazio-jarduketaren ondorioz, hura ematea eragin zuten baldintzak betetzen ez direla antzematen denean.

App mugikorrak: garraiolariaren aliatu nagusia

Digitalizatu zure garraio-operatiboa mugikortasun-aplikazio integratuekin. Garraio-enpresek konponbideak behar dituzte beren eguneroko jarduna kudeatzeko, batez ere bidean. TMS (Transportation Management System) sistemarekin integratutako mugikortasun-aplikazioak jada ez dira estra bat. Ezinbesteko tresna dira ibilbideak optimizatzeko, bidalketen egoera kontrolatzeko eta gidariekin komunikazio arina izateko.

Igarle Taldearen RoadTech Mobile, ibilgailutik egindako eragiketa logistikoen eraginkortasun operatiboa eta trazabilitatea hobetzeko diseinatutako aplikazioa da. TMS RoadTech-ekin erabat integratuta egoteak aukera ematen du informazio guztia zentralizatzeko, eskuzko zereginak ezabatzeko eta denbora errealean datu fidagarriak izateko.

Zergatik dira garraiorako giltzarriak mugikortasun-aplikazioak?
Ibilgailutik prozesuak digitalizatzea da garraio-zerbitzuen gaineko erabateko eraginkortasuna eta kontrola lortzeko gakoetako bat. RoadTech Mobile-k aukera ematen die enpresei:

Gidariekin kontaktu zuzena izatea, argibideak bidaltzeko eta eguneratzeak denbora errealean jasotzeko.
Zerbitzuen jarraipena automatizatzea mugikorretik, kargen kontrola, deskargak eta salgaien entrega barne.
Funtsezko informazioa biltzea, hala nola gorabeherak, argazkiak, sinadurak edo albaranak eskaneatuta, berehala.
Era berean, ibilgailuen GPS kokapena lortzeko modu bat da, deien eta kanpoko sistemen mende egon gabe.
Horrek guztiak kudeaketa-denborak murrizten, zerbitzuaren kalitatea hobetzen eta azken bezeroari trazabilitate osoa eskaintzen laguntzen du.

RoadTech Mobile-ren funtzionalitateak
RoadTech Mobile garraio profesionalaren ingurunerako berariaz diseinatu da. Hauek dira funtzionalitate nagusiak:

 

Geolokalizazioa eta jarraipena
Gidari bakoitzaren kokapen zehatza denbora errealean ezagutzeko aukera ematen du.
Zentraletik gidariari ibilbide optimizatuak bidaltzeko aukera.
Plangintza hobetzen du eta kilometro ez-emankorrak murrizten ditu.
Komunikazioa gidariarekin
Bi norabideko mezuak bidaltzea eta jasotzea (mezu libreak edo aurrez definitutako txantiloien bidez).
Telefono-deien arintasun eta murrizketa handiagoa.
Irakurketa berrestea, informazioa jasotzen dela bermatzeko.
Zerbitzuen eta zereginen kudeaketa
Gidariak zuzenean bistaratzen ditu bere lan-aginduak app-an.
Entregak, bilketak eta geldialdiak erregistratzea.
Albaranak, garraio-dokumentuak eta sinadura digitalak eskaneatzea.
Gorabeherak atzematea eta dokumentazioa
Edozein gorabehera (hausturak, hutsegiteak, errefusatzeak) argazki eta iruzkinekin erregistratzeko aukera.
Informazio guztia automatikoki txertatzen da TMSan.
Entregak baliozkotzea
Bezeroak pantailan sinatzea.
Entrega-prozesuaren trazabilitate osoa.
Entrega osatugabeen edo epez kanpokoen ondoriozko eztabaidak murriztea.
Gidarien egunerokotasunerako pentsatutako app bat
RoadTech Mobile gidariek erraz erabiltzeko diseinatu da. Interfazea argia, bisuala eta intuitiboa da. Android gailuetarako erabilgarri dago, eta estaldurarik gabeko eremuetan ere lan egiteko aukera ematen du: datuak automatikoki sinkronizatzen dira konexioa berreskuratzen denean.Erabiltzeko erraztasun hori funtsezkoa da edozein tamainatako flotetan azkar adoptatzeko, prestakuntza tekniko aurreratuaren beharrik gabe.

Erabateko integrazioa TMS RoadTech-ekin
RoadTech Mobile-ren benetako potentzia RoadTech garraio-kudeaketako sistemarekin integratzean dago. Horri esker:

Garraio-aginduak automatikoki sinkronizatu app-arekin.
Bidalketa bakoitzaren egoera denbora errealean eguneratzea.
Sartu BLtik gidariak erregistratutako dokumentazio osora.
Fakturazioa edo gorabeheren kudeaketa bezalako prozesuak automatizatzea.
Bulegoaren eta errepidearen arteko konexio arin horrek RoadTech soluzio integral bihurtzen du, prozesu logistikoaren fase guztiak estaltzeko gai dena.

Mugikortasuna eta trazabilitatea, garraio eraginkorraren oinarria
Lehiakorragoak izan nahi duten garraio-enpresek informazio fidagarria, prozesu arinak eta tresna digitalak behar dituzte, logistika-kateko eragile guztiak konektatzeko.

RoadTech Mobile-k horixe eskaintzen du, hain zuzen ere: mugikortasun sendoko soluzioa, praktikoa eta TMS kudeaketa-sistemarekin erabat integratua. Aukera ematen du lana ibilgailutik digitalizatzeko, trazabilitate osoa mantentzeko eta erabakiak denbora errealean hartzeko.

Kostu operatiboak murrizteko, bezeroaren esperientzia hobetzeko eta eraginkortasuna irabazteko modu bat bilatzen baduzu, aplikazio mugikorrak zure garraio-sisteman txertatzea jada ez da aukerakoa: estrategikoa da.

Eskatu demo pertsonalizatu bat Igarle Taldearekin eta egiaztatu nola eraldatu zure operatiboa lehen egunetik.

Kloud laguntzak zure datuak eta zerbitzuak hodeira migratzeko

Maiatzaren 15eko EHAAn, dirulaguntzen programa honen deialdia eta oinarri arautzaileak jasotzen dituen ebazpena argitaratu dira. Bertan, 50.000 eurorainoko laguntza eskaintzen da enpresa bakoitzeko, kanpoko enpresa bat kontratatzeko, hodeira migratzeko prozesu osoa diseinatzen eta inplementatzen laguntzeko. Laguntza hau eskatzeko epea azaroaren 10ean amaituko da. Proiektu horiek Cloud zerbitzuak eskaintzen dituzten hornitzaile teknologikoek inplementatu beharko dituzte.

Datuak biltegiratzetik eta babestetik marketin-soluzioak eta -estrategiak inplementatzeraino, hodeiak erakutsi du funtsezko tresna dela prozesuak optimizatzeko eta enpresa-errendimendua maximizatzeko. Hodeira migratuta, enpresako artxiboak seguru, eskuragarri eta antolatuta daude, eta eraginkortasuna eta lankidetza sustatzen dituzte lan-arlo guztietan.

Kloud programa sektore guztietara zabaltzen da. Horri esker, EAEko edozein enpresak, bere sektorea edozein dela ere, dirulaguntza jaso dezake bere azpiegiturak Cloud ingurune komertzialetara migratzeko.

Diruz lagundu daitezkeen kontzeptuak honako hauek dira:

Aholkularitza eta garapena: Proiektua inplementatzeko softwarearen garapenarekin eta aholkularitzarekin lotutako gastuak. Kontzeptu horretarako gehieneko dirulaguntza 50.000 eurokoa da proiektu bakoitzeko.
Hardwarea eta lizentziak: Cloud inguruneetara migratzeko beharrezkoak diren ekipamenduen eta lizentzien kostuak, gehienez ere 12 hilabeteko epean.
Hauek dira laguntza honek hodeian eskaintzen dituen zerbitzuak:

Hosting (biltegiratze-zerbitzuak). Seguruak eta fidagarriak, aldizkako babeskopiak ahalbidetzen dituzte datuak balizko galeretatik babesteko. Malgutasuna eskaintzen dute espazioa enpresaren beharren arabera egokitzeko. Hainbat mota daude: partekatua, zerbitzari pribatu birtuala (VPS) eta dedikatua. Hornitzailea arduratuko da azpiegitura teknologikoa mantentzeaz, segurtasunaz eta kudeatzeaz.
IaaS zerbitzuak (Infrastructure as a Service). Enpresek hodeiko azpiegitura-baliabideak beren beharren arabera erabili eta kudeatu ahal izatea ahalbidetzen dute, azpiegitura fisikoa edukitzeko eta mantentzeko beharrik gabe.
Colocation (Ekipoak hodeian ostatatzea). Hodeiaren hornitzaileak ekipoak eta azpiegitura mantentzeaz arduratzen dira, eta horrek arintasun, eskalagarritasun eta eraginkortasun handiagoa ematen die enpresei. Berezko datu-zentro bat mantendu beharrean, enpresek espazioa alokatzen dute azpiegitura sendoa eskaintzen duten instalazio espezializatuetan, hala nola energia, hoztea, segurtasun fisikoa eta abiadura handiko Interneterako konexioak.

Eskaera egiteko prozedurari buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, klikatu hemen.

Aurpegia ezagutzeko sistema Rotterdamgo portuan, urte amaieran


Container Terminals enpresak Rotterdameko portuan iragarri duenez, aurpegia aztertzeko sistema bat jarriko du, kamioi-gidariak urte honen amaieran terminalean sar daitezen. Konpainiak dio horrek kamioien joan-etorria arinagoa, seguruagoa eta azkarragoa izatea ekarriko duela. Hori sartzean, hatz-marken ezagutzan oinarritutako egungo teknologia pixkanaka ezabatuko da.

Froc (Facial Recognition on Chip) teknologian oinarritutako sistema berriaren helburua da sarbide-segurtasuna eta ateen eraginkortasun operatiboa hobetzea. Haren ezarpenaren lehen fasea Ect Euromax terminalean hasiko da, non maiatzaren amaieran edo ekainaren hasieran lehen gailua instalatuko den sarbide-erreietako batean. Terminaleko gainerako hiru erreiak etorkizun hurbilean hornituko dira. Berehala, Ect Delta terminalaren txanda izango da, eta teknologia bera izango du.

Jada CargoCard bat duten gidarientzat (hau da, terminaletara sartzeko beharrezkoa den txartela), prozedura berriak eguneratze bat barne hartzen du: txartelean aurpegi-azterketarik erregistratu gabe, jada ezingo da Ect terminaletara sartu trantsizioa amaitu ondoren. Aurpegi-erregistro biometrikoa Secure Logistics CargoCard erakundearen egoitzan aktiba daiteke. Bulegoa Rotterdam Maasvlakten dago, Maasvlakte Plaza barruan.

Trantsizio-aldian, bi sistema biometrikoek (aurpegikoak eta hatz-markakoak) aktibo jarraituko dute aldi baterako, baina aurpegiko azterketa izango da etorkizuneko nahitaezko estandarra. Trantsizioa errazteko, Ect-ek bere webgunean “Aurpegi-azterketa Ect-en” izeneko atal bat sortuko duela iragarri du. Bertan, hainbat hizkuntzatan eskuragarri dagoen informazio eguneratua egongo da, ohiko galderak barne (FAQ). Enpresak inplikatutako operadore guztien lankidetzaren beharra nabarmentzen du, eta proiektuaren aurrerapenari buruzko etengabeko eguneratzeak emateko konpromisoa hartzen du.

Informazio gehiago.